Tudi letošnji PODIM, največja in najvplivnejša startup konferenca v Alpe-Adria regiji, je z okoli 800 udeleženci iz vsega sveta, med katerimi je več kot 50 mednarodno uveljavljenih investitorjev, več kot 50 priznanih govorcev, več kot 100 predstavnikov korporacij in več kot 250 start-up podjetnikov iz 20 držav, presegel pričakovanja organizatorjev.
Pozitiven vpliv dogodka na razvoj inovativnega start-up podjetništva na lokalni, nacionalni in regionalni ravni pozdravljata tudi generalni pokrovitelj Nova KBM in ena ključnih podpornic Mestna občina Maribor. Ravno zato je bil PODIM izbran tudi za prizorišče, kjer je slovenski start-up Datafy.it podpisal pogodbo o prvi zasebni čezmejni sindicirani naložbi v slovensko podjetje, ki jo bodo skupaj izvedli poslovni angeli iz Slovenije, Estonije in Madžarske. Hkrati je bil letošnji PODIM prizorišče že desete slavnostne podelitve nagrad za Slovenski start-up leta, za katero se letos potegovala podjetja AgiliCity, Potenza Innova, OptiBar, Fastcast, 45HC in VIAR. V četrtek pa se nam je na PODIM-u pridružil tudi predsednik vlade dr. Miro Cerar, ki je slovenski start-up skupnosti pripravljen dati zavezo za reševanje davčnih, upravnih in administrativnih ovir, s katerimi se start-upi soočajo pri poslovanju in zato nemalokrat podjetje raje ustanovijo v tujini.
Bistvo PODIM-a: kakovostno mreženje in povezovanje ter sodelovanje
S predsednikom vlade o odpravi ovir za poslovanje start-upov
Nastopi zvezdniških govorcev
Med govorci letošnjega PODIM-a izpostavljamo govorce, kot so nekdanji manager iz korporacije Apple in bostonski investitor Chuck Goldman iz Sky Ventures Group, soustanovitelj start-upa Layer Tomaž Štolfa, ki živi in dela v San Franciscu, kjer njegovo podjetje velja za enega najbolj vročih start-upov, soustanovitelj izjemno uspešne platforme za nastanitev študentov Uniplaces.com Mariano Kostelec, znan investitor in strokovnjak za virtualno resničnost iz Seattla Michael Nassirian, sicer nekdanji član vodstvene ekipe za HoloLens, in Demetrios Zoppos, ugledni londonski investitor in podjetnik, ki ima v naboru svojih start-up izkušenj tudi prodajo podjetja Onefinestay, ki ga je lani za 170 milijonov dolarjev prevzela hotelska veriga AccorHotels.
Svečana razglasitev Slovenskega start-upa leta 2017
Na svečanem zaključku prvega dne konference smo letos že desetič zapored podelili nagrado Slovenski start-up leta 2017, s katero želijo ključni deležniki slovenskega start-up ekosistema izpostaviti in nagraditi podjetja ter njihove ekipe, ki s svojo vztrajnostjo, globalnimi dosežki ter drzno razvojno vizijo predstavljajo zgled v domačem in tujem start-up okolju. V prvi skupini finalistov so tri podjetja – AgiliCity, Potenza Innova, OptiBar, tako imenovani ”mladi izzivalci” oz. start-upi v najzgodnejših fazah razvoja, ki so se najbolje uvrstili v tekmovanju Start:up Slovenija. V drugi skupini finalistov pa so podjetja Fastcast, 45HC in VIAR, ki so jih nominirali deležniki slovenskega ekosistema. Letošnji naziv slovenskega start up leta si je prislužilo podjetje VIAR.
Start-upi na PODIM-u iščejo nove investicije in poslovne priložnosti
Pomen PODIM-a kot stičišča mreženja, povezovanja, sodelovanja, pa tudi učenja, izmenjave znanj ter izkušenj med podjetniki, investitorji in predstavniki korporacij, prepoznava tudi Slovenski podjetniški sklad (SPS). ”SPS je do danes podprl že nekaj več kot 600 slovenskih start-upov, približno 100 od njih jih danes sodeluje na temu dogodku, kjer bodo navezovali stike s potencialnimi investitorji in partnerji. Še posebej nas veseli, da je med letošnjimi PODIM udeleženci tudi veliko število naših start-up mentorjev in zasebnih investitorjev, s katerimi sodelujemo pri naložbah v podjetja, ki prejmejo SK75 ali SK200 investicijo SPS. Skupaj z investitorji iz tujine, predstavniki inkubatorjev, tehnoloških parkov in pospeševalnikov se torej na PODIM-u vsako leto zberemo vsi tisti, ki s skupnimi močmi gradimo slovensko start-up sceno in pomagamo soustvariti marsikatero novo zgodbo o uspehu,” je povedala Maja Tomanič Vidovič.
Pomen in učinki javno-zasebnega partnerstva
Med podjetji, ki so prejela SK75 ali SK200 investicijo Slovenskega podjetniškega skada, je kar nekaj takšnih, ki so ravno na PODIM-u spoznali zasebne vlagatelje, poslovne angele ali predstavnike skladov tveganega kapitala iz Slovenije ali tujine, s katerimi so zaprli nove investicijske runde. ”Javno in zasebno partnerstvo je tudi sicer v skladu z našimi načeli delovanja, saj so razpisi SPS namenjeni predvsem spodbujanju investicij v tehnološka inovativna podjetja in sodelovanju z zasebnim sektorjem. SPS je denimo prek produktov semenskega in tveganega kapitala, kjer je prisotno javno in zasebno partnerstvo, v mlada inovativna podjetja vložil okoli 22,74 mio EUR finančnih sredstev, dodatno pa so ta podjetja pritegnila še za okoli 18,75 mio EUR privatnega kapitala neodvisnih investitorjev. Skupno z zasebnimi investitorji smo torej v 92 tehnološko inovativnih podjetij vložili okoli 38,55 mio EUR semenskega in tveganega kapitala,” je še povedala Maja Tomanič Vidovič.
Dober primer prehajanja med finančnimi podporami SPS
Odličen primer start-up podjetja, ki je glede na stopnjo svoje razvojne faze prejelo finančno podporo SPS, najprej zagonsko spodbudo P2 v letu 2013, nato investicijo SK50 oz. konvertibilno posojilo v višini 50.000 EUR leta 2014, trenutno pa se nahaja v fazi, ko išče kapital za prodor na tuje trge, je podjetje Datafy.it. Ekipa se trenutno poteguje za pridobitev investicije SK200, kar bo torej že tretja oblika podpore SPS, pri čemer jim bo v pomoč dejstvo, da bodo ravno na PODIM konferenci podpisali pogodbo oz. ‘term sheet’ za investicijo poslovnih angelov iz Slovenije, Estonije in Madžarske.
Prva zasebna čezmejna sindicirana naložba
Gre za prvi primer zasebne čezmejne sindicirane naložbe v slovenski start-up, ki jo bo istočasno izvedla skupina poslovnih angelov iz Slovenije, Madžarske in Estonije ter nekaterih drugih držav, v skupni načrtovani vrednosti 250.000 EUR. Vodilni investitor je Niko Slavnič, ki je v podjetju Datafy.it prepoznal potencial za hitro rast in širitev na trgu digitalnih poslovnih informacij. ”Gre za trg, ki doživlja renesanso, predvsem pa odpira priložnosti za mlajša podjetja, ki v ustaljeno industrijo vnašamo prepih, ki mu velika podjetja v industriji pravijo Marketing 2.0. Z omenjeno investicijo bomo dobili možnost, da zavzamemo vodilno mesto na področju digitalnih poslovnih informacij v širši regiji in postanemo edino podjetje oziroma ‘one stop shop’, kjer bodo naše stranke lahko dobile podatke o podjetjih iz 200 držav po svetu, podatke o ljudeh v teh podjetjih in podatke o bonitetnih ocenah podjetij,” je povedal direktor in soustanovitelj Datay.it Igor Panjan.
Vse o letošnjem PODIMU najdete tukaj.
Sorodne objave